با توجه به گزارش اتو نیوز، نمایندگیهای این شرکت در ایالاتمتحده به ساخت کراساوور پرچمدار XC100 برای رقابت با مرسدس بنز GLS و بامو X7 اشاره کردهاند. گفته میشود این کراساوور پرچمدار روی نسخهٔ بروز شدهای از پلتفرم SPA ساخته میشود و تقریباً 18 سانتیمتر کشیدهتر و 13 سانتیمتر عریضتر از XC90 خواهد بود.
این ابعاد بزرگتر، فضای جادارتری را در داخل XC100 ایجاد میکند که انتظار میرود در دو ترکیب ششنفره و هفتنفره ارائه گردد. Volvo-XC90-2020-1600-08-767x575.jpg تعدادی از قطعات XC100 با نسل بعدی XC90 مشترک خواهد بود و قرار است در نیمهٔ دوم سال 2023 در کارخانهٔ ولوو در کارولینای جنوبی به تولید برسد.
طبق گزارشها، یک سال بعد نیز نسخهٔ تمام الکتریکی آن ارائه خواهد شد. فعلاً اطلاعات بیشتری از این خودرو در دست نیست ولی نمایندگیهای ولوو که با اتو نیوز گفتگو کردهاند کاملاً تحت تأثیر آن قرار گرفتهاند بهگونهای که یکی از آنها XC100 را یک «خانهٔ مطلق متحرک» توصیف کرده و دیگری آنرا چیزی مثل رنجروور و رولزرویس کولینان دانسته است. Volvo-XC90-2020-1024-01-767x575.jpg از سوی دیگر، گزارش شده که ولوو در حال توسعهٔ یک کراساوور اسپرت بر اساس مدل XC40 هم هست. این خودرو که C40 نام گرفته، کراساووری الکتریکی خواهد بود.
نمایندگیها گفتهاند این خودرو سقفی شیبدار خواهد داشت که این یعنی یک کراساوور کوپه خواهد بود. از C40 هم فعلاً اطلاعات زیادی منتشر نشده ولی میدانیم که از چراغهای عقب منحصربهفرد و جلوپنجرهٔ کاملاً مسدود مثل XC40 Recharge برخوردار خواهد بود. پیشبینی میشود این کراساوور کوپهٔ الکتریکی اواخر سال 2021 به بازار عرضه شود.
طبق گزارشها، C40 در تعداد محدودی یعنی تقریباً 8 هزار دستگاه در سال تولید میشود؛ اما علیرغم تیراژ تولید و عرضهٔ محدود، نمایندگیها گفتهاند C40 خودرویی مقرونبهصرفه خواهد بود.
دیدگاه خود را بنویسید