1- اولین کاری که شما می‌توانید انجام دهید این است که ماشین خود را در سایه پارک کنید. تا جایی که می‌توانید ماشین را در سایه و یا در پارکینگ خانه پارک کنید. اگر هم سایه‌ایی مناسب برای پارک پیدا نکردید می‌توانید با چادر خودرو برای جلوگیری از برخورد نور مستقیم آفتاب بر روی خودرو خود جلوگیری کنید.

2- شما می‌توانید بر روی ماشین خود یک لایه نانو سرامیک بکشید. این کار هزینه دار می‌باشد ولی تضمینی مطمئن برای رفع و ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو است. اجرای سرامیک خودرو برای هر خودرو متفاوت است ولی به صورت معمول اگر آسیب جدی به رنگ خودرو شما وارد نشده باشد ابتدا رنگ خودرو شما در دو مرحله پولیش می‌شود و بعد یک لایه نانو سرامیک بر روی خودرو شما قرار می‌گیرد.

هزینه نانو سرامیک خودرو بسیار متفاوت است و بستگی به اندازه خودرو شما دارد. به عنوان مثال اجرای نانو سرامیک بر روی بدنه پژو 207 از حدود 2.5 میلیون شروع شده و در برخی نمونه‌ها تا 15 میلیون نیز بالا می‌رود. این هزینه فقط به دلیل جنس و کیفیت مواد می‌باشد. ماندگاری نانو سرامیک از چندماه تا چندین سال متفاوت است و بستگی به کیفیت سرامیک کار شده روی خودر دارد.

3- یکی دیگر از دلایل رنگ پریدگی خودرو کثیف بودن خودرو می‌باشد. در تهران به دلیل وجود آلودگی‌ زیاد هوا در زمان‌هایی که بارندگی می‌شود آب باران اسیدی بوده و به رنگ ماشین آسیب می‌زند بهتر است ماشین خودرا همیشه تمیز نکه دارید. یکی دیگر از موارد وجود کثیفی‌هایی است که توسط پرندگان بر روی خودرو ایجاد می‌شود. مدفوع پرندگان بشدت اسیدی بوده و باعث رنگ پریدگی خودرو می‌شود.

4- یکی دیگر از روش‌های محافظت از رنگ که البته زیبایی زیادی هم به خودرو شما می‌دهد استفاده از کاور خودرو می‌باشد. استفاده از کاورهای شفاف یا مات کننده می‌تواند انتخاب خوبی برای بدنه ماشین باشد. اگر بخواهید از کاورهای طرح دار ویا رنگی استفاده کنید بهتر است بدانید که گاهی مجبور به گرفتن مجوز از پلیس راهنمایی و رانندگی می‌شوید. کاور بدنه هزینه زیادی دارد و معمولا برای خودروهای لوکس استفاده می‌شود.

تعمیر آفتاب سوختگی رنگ خودرو

آفتاب سوختگی یکی از اتفاقاتی است که برای هر ماشینی پیش می‌آید و چند راه جلوگیری دارد و چند راه تعمیر که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم. ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو نقره‌ای مقداری سخت‌تر از سایر رنگ‌ها مانند سفید و مشکی است. به همین دلیل بیشتر خودروهای داخل ایران سفید و مشکی هستند زیرا این دو رنگ به راحتی ترمیم و تعمیر می‌شوند. آفتاب سوختگی خودرو که در اصطلاح به آن کچلی رنگ می‌گویند برای قسمت‌های از بدنه خودرو مانند سقف و کاپوت خودرو بیشتر اتفاق می‌افتد.