به گزارش مسترتشخیص، فیدلیتی در ابتدای ورودش به ایران ایرادات جزئی داشت که شرکت بهمن موتور با رفع این ایرادها و اعمال تغییرات کوچک روی آن، فیدلیتی پرایم را به بازار معرفی کرد.

این شرکت به دلیل احترام به حقوق مشتری، این تغییرات را بدون افزایش قیمت و عرضه مدل جداگانه لحاظ کرد و مدل قبلی را کاملا از چرخه تولید خارج نمود. فیدلیتی پرایم در دو نسخه پنج و هفت نفره به بازار عرضه شد و هرکدام را نسبت به نیاز خود می‌توانید تهیه کنید.

مشخصات فنی

این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ با حجم 1.5 لیتر بهره می‌برد که به وسیله یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته دو کلاچه (DCT) نیرو را تنها به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

یک ایراد عمده نسل قبلی، داغ کردن بیش‌از حد گیربکس‌های اتوماتیک آنها در ترافیک بود که با جایگزین کردن یک گیربکس جدید، این مشکل تا حدودی برطرف شد. اما ایراد دومی که برطرف نشد، تک دیفرانسیل بودن آن است که اگر به صورت سیستم چهارچرخ محرک بود، قابلیت آفرودی نیز پیدا می‌کرد.



شرکت بهمن موتور از اعلام رسمی شتاب صفر تا 100 برای فیدلیتی پرایم خودداری کرده و ما نیز از اعلام شتاب‌های غیررسمی پرهیز می‌کنیم.

طراحی ظاهری

کمپانی چری مانند همه خودروسازهای چینی در اوایل کار خود، دست به کپی‌کاری از خودروهای مطرح جهانی زده بود. اما فیدلیتی در دوران تحول طراحی چری متولد شد. بنابراین باید انتظار ظاهری جذاب و به‌دور از شباهت به سایر خودروهای جهانی‌را از این خودرو داشته باشیم.

باید در نظر داشته باشیم که طراحی فیدلیتی پرایم، برای سال 2018 است. پس نباید انتظار ظاهری به‌روز و عجیب از این خودرو داشت. اما با این حال، این کراس‌اوور چینی از ظاهر زیبا و قابل قبولی برخوردار است.

قسمت جلو با جلوپنجره نسبتا کوچکی که به طرح کهکشانی درست شده به همراه چراغ‌های فول LED و دی‌لایت‌هایی که زیر سپر کار شده، ظاهر زیبایی به خودرو بخشیده است.

وقتی به سمت قسمت جانبی خودرو می‌آییم، در نگاه اول رینگ‌های 20 اینچی به دلیل اندازه بزرگی که دارند به چشم می‌خورند.

در نمای پشتی نیز با یک طرح کاملا ساده و بدون اغراق طرف هستیم که دو عدد اگزوز در دو طرف پایین سپر و روی دفیوزر عقب نصب شده است.

طراحی داخلی

قسمت داخل کابین بسیار ساده و مینیمال طراحی شده. خوشبختانه قسمت کابین از جنس مشکی پیانویی استفاده نکرده و رگه‌های طرح آلومینیوم در جای‌جای کابین دیده می‌شود

رودری‌ها بسیار زیبا و با دوخت مناسب طراحی شده و مانند دیگنیتی، قسمت‌هایی که زیاد با دست در ارتباط است، از جنس‌های نرم استفاده شده اما مابقی از پلاستیک خشک است.

در پشت‌آمپر فیدلیتی پرایم از یک نمایشگر تمام دیجیتالی استفاده شده که متاسفانه دورموتور و آمپر دما و بنزین، اندازه نسبتا کوچکی دارد که ممکن است هنگام رانندگی، حواس راننده را پرت کند. گیربکس این خودرو از حالت اهرمی خارج شده و به‌صورت الکترونیکی تعویض دنده‌هارا انجام می‌دهد.

به صورت کلی متریال استفاده شده در داخل کابین از کیفیت قابل قبولی برخوردار است اما پلاستیک‌های خشک استفاده شده در قسمت‌های مختلف، این نکته را به راننده یادآوری می‌کند که فیدلیتی پرایم یک خودروی چینی است و نباید از آن انتظار کیفیت خودروهای مطرح جهانی را داشته باشیم.

فضای پا و سر برای سرنشینان عقب مناسب است و در سفرهای طولانی اذیت کننده نیست اما در نسخه هفت نفره همانطور که انتظار داریم، فضای مناسبی برای ردیف سوم درنظر گرفته نشده است. همچنین برای ردیف عقب، دو عدد خروجی USB و دریچه کولر تعبیه شده که جای امیدواری دارد.

سقف پانورامایی که روی فیدلیتی پرایم قرار گرفته، تا ردیف دوم کشیده شده، باعث می‌شود سفرهای طولانی با این خودرو برای سرنشینان عقب خسته‌کننده نباشد.


آپشن‌ها و امکانات

شاید بتوان گفت این خودرو از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی، از سایر رقبای چینی در این رنج قیمتی کمی بالا‌تر باشد. از جمله آپشن‌های فیدلیتی پرایم به صورت زیر است:

کروزکنترل، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، رادار نقطه‌کور، رادار تغییر لاین، ترمز کمکی، ترمزپارک برقی، فرمان برقی حساس به سرعت، دوربین 360 درجه، ایربگ‌های سرنشین جلو و جانبی، ورود و استارت بدون کلید، صندوق عقب برقی و صندوق‌پران هوشمند.

قیمت فیدلیتی پرایم

نسخه پنج نفره فیدلیتی در نهم اسفندماه 1401 به قیمت دو میلیارد و 220 میلیون تومان معامله شد. این درحالی است که قیمت کارخانه این خودرو 844 میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

نسخه هفت نفره در این تاریخ به قیمت دو میلیارد و 260 میلیون تومان و قیمت کارخانه 859 میلیون تومان بوده است.

منبع: تجارت‌نیوز