بعضی از انواع ضرب خوردگی ها در خودرو واقعا منحصر بفرد هستند و خیلی به ندرت اتفاق می‌افتند

به همین علت کارشناسی و تشخیص نوع ضرب خوردگی در این نوع خودروها کار بسیار سخت و پیچیده ای است....

پیچیدگی کار اونجایی بیشتر می‌شود که چون این ضرب خوردگی ها خیلی کم اتفاق می‌افتند معمولا صافکاران خودرو نیز نمی‌توانند بطور معمول مراحل صافکاری را بر روی این خودروها پیاده سازی کنند و مجبور می‌شوند کارهای عجیب و غریبی بر روی این خودروها انجام دهند...

مثلا اگر نیاز باشد قسمتی از خودرو تعویض شود معمولا این تعویض از جاهای معمول و متعارف انجام نمی‌شود و از نواحی غیر متعارف این تعویض انجام می‌شود یا مثلا در این نوع خودروها از برش های غیر اصولی استفاده می‌شود که هیچ قائده و قانونی ندارد...

که این کار را برای کارشناسان خودرو سخت می‌کند....

مثلا امکان دارد خودرویی که برروی آن سنگ یا جسم سنگینی افتاده باشد با خودروی چپی اشتباه گرفته شود و نمونه های دیگر....

از این رو کارشناسان خودرو نبايد در مورد ضرب خوردگی یا رنگ شدگی و تعویض قطعات خودرو عجولانه تصمیم بگیرند و می‌بایست تمامی قسمتها بررسی شده و همه جوانب در نظر گرفته شود....