به گزارش مسترتشخیص، پس از اعلام اتحاد بین سونی و هوندا که به ایجاد شرکت Sony Honda Mobility منجر شد، اکنون برند خودروساز این شرکت یعنی آفیلا (Afeela) معرفی شده است.

آفیلا و نمونه اولیه از نخستین محصول این برند، در جریان نمایشگاه CES 2023 و توسط یاسوهیده میزونو، مدیرعامل سونی هوندا موبیلیتی رونمایی شده است.ثبت سفارش برای نخستین محصول آفیلا در نیمه اول سال 2025 آغاز خواهد شد.

به نظر می­‌رسد که خودروی آفیلا، نمونه تغییریافته از کانسپت ویژن S باشد که قبلاً توسط سونی معرفی شد، ولی اکنون طراحی جلو و عقب آن تغییر کرده و لوگوی آفیلا را بر خود حمل می­‌کند. نکته جالب اینکه لوگوی این خودرو در نمایشگر کوچکی که روی بدنه نصب شده به نمایش درمی­‌آید. این نمایشگر قادر است غیر از لوگو، موارد دیگری همچون وضعیت آب و هوا، میزان شارژ باتری یا حتی تبلیغات تجاری را نیز نمایش دهد.

گذشته از این‌ها، نمی­‌توان با اطمینان اظهار داشت که مشخصات فنی محصول آفیلا تا چه حد به سونی ویژن S شباهت دارد.

آقای میزونو درباره علت انتخاب نام آفیلا توضیح چندانی ارائه نکرده است، اما با اشاره به کلمه Feel به معنای احساس در نام این خودرو، اعلام نموده که خودروهای این برند، قابلیت انتقال احساس به سرنشین خود را دارند.

خودروی آفیلا به 45 حسگر و دوربین در نقاط مختلف کابین و بدنه مجهز شده است، درحالی‌که به لطف سونی، از سیستم اطلاعات سرگرمی با قابلیت پخش موسیقی، فیلم و بازی بهره می‌برد. تراشه موردنیاز از شرکت کوالکام تامین شده است، درحالی‌که Epic Games هم موتور بازی گرافیک سه بعدی Unreal Engine را در اختیار این خودرو قرار می­‌دهد.

آن‌طور که آقای میزونو اعلام کرده است، ثبت سفارش برای نخستین محصول آفیلا در نیمه اول سال 2025 آغاز و عرضه این خودرو قبل از پایان 2025 شروع می‌­شود. مشتریان ساکن آمریکای شمالی هم از بهار 2026 به این خودرو دسترسی خواهند داشت.

منبع: باما