در واقع یک نیمه از بدنه خودرو که به دلیل شدت ضربه هنگام تصادف از بین رفته هنگام تعمیر با استفاده از نیمه یک اتاق خودروی تصادفی دیگر یا اوراقی (که عمدتا دزدی هستند) تکمیل میشود.
چنین کاری بهصورت عمده توسط افرادی صورت میگیرد که شغلشان خرید و فروش خودروهای تصادفی و تعمیر آنها به منظور فروش است. دلالانی که خودروهای تصادفی و معمولا چپی را با قیمت نازل خریداری میکنند و با تعمیر سطح بدنه و پوشاندن لباسی نو با رنگی تازه سعی در فروش آن دارند.
بازار خریدوفروش خودروهای دست دوم، فروش خودروهایی با بدنه دو تکه باب شده است. خودروهایی که در ظاهر هیچ نشانی از تعمیر بر بدنهشان دیده نمیشود اما این روزها به تجارتی سودآور بدل شدهاند. تجارتی که یک پای آن دلالان خودروهای تصادفی است و پای دیگر خریداران خودروهای دست دوم.
خودروهای تصادفی زهوار درفتهای که با چند روز صافکاری و جوش و یک رنگ تازه ظاهری نو و آراسته به خود میگیرند تا باب دل مشتریان بیاطلاعی باشند که درباره مشخصات فنی خودرو چیزی نمیدانند.خودروهای دست دوم به دلیل ارزان بودنشان به نسبت خودروهای صفر در بازار، خریداران خاص خود را دارند. به همین دلیل است که در بازار خریدوفروش ، خودروهایی با بدنه دو تکه به راحتی فروخته میشوند و روح خریدار هیچگاه از دو تکه بودن آن خبردار نمیشود تا روزی که ماشین را برای شمارهگذاری و بررسی مشخصات فنی به اداره شمارهگذاری پلیس راهور میبرند.
معیوب بودن خودرو شامل موارد مختلفی میشود اما یکی از بدترین عیبها، وجود ایراد در بدنه یا به تعبیری عامتر اتاق خودرو، مأمن امن سرنشینان خودرو است. اتاقی فلزی که سخت و محکم بودنش هنگام شدت ضربه؛ در عین حال سبک بودنش به علت سنگین نشدن وزن خودرو در بحث کیفیت و استاندارد محاسبه شده خودرو اهمیت ویژهای دارد.
بنابراین خودروهای تصادفی که بدنهشان بعد از تعمیر دو تکه میشود نه تنها از ایمنی و استاندارد لازم برخوردار نیستند بلکه تخلفی جدی در سیستم راهنمایی و رانندگی محسوب میشوند.
دیدگاه خود را بنویسید