به گزارش مسترتشخیص، کیا پگاس یکی از خودروهایی بود که روز گذشته در شوروم شرکت کوشا خودرو به نمایش گذاشته شد. این خودرو یکی از مدلهایی است که در نخستین محموله 22 دستگاهی خودروهای وارداتی کیا وارد کشور شد.
بررسی کیا پگاس
در این میان، این مساله مطرح میشود که آیا پگاس، محصول مناسبی برای ورود به بازار ایران است؟
پگاس در سال 2018 به سبد محصولات کیا اضافه شد و یکی از اقتصادیترین خودروهای این برند به شمار میرود. به همین دلیل در چین، ویتنام و اکوادور تولید میشود و جز آن دسته از محصولات کیا به حساب میآید که در بسیاری از بازارهای مهم جهان، شناختی از آن وجود ندارد.
این خودرو یک سدان کوچک است که در بحث طراحی، خودرویی اقتصادی شناخته میشود و آنچنان با الگوهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ کیا در طراحی همراه نشده است. در بخش عقب این سدان کیا، ظاهری خوب و قابل قبول مشاهده میشود. اما همچنان استانداردهای تولید خودروی اقتصادی در عقب پگاس هم دیده میشود. چراکه قاب پلاک به روی سپر منتقل و درِ صندوق عقب ساده و معمولی طراحی شده است.
طراحی داخلی کیا پگاس کاملاً ساده است و الگوی خودروهای اقتصادی در آن دیده میشود. به عبارتی دیگر، پگاس، پراید کرهای است که کیا برای افرادی از قشر متوسط تولید کرد.
موتور پگاس از چه نوعی است؟
پگاس ۲۰۲۳ به پیشرانه ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی MPi مجهز است که حدود ۹۴ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۲ نیوتن متر تولید میکند. این توان از طریق جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک AT به چرخهای جلو منتقل میشود.
چیدمان این جعبه دنده از نوع استپ گیت است و قابلیت تیپ ترونیک در آن دیده نمیشود. در بسیاری از بازارها میتوان کیا پگاس را با جعبه دنده پنج سرعته دستی هم خریداری کرد. اما زمزمههایی به گوش میرسد که نسخه پنج سرعته قرار نیست به بازار ایران وارد شود. جعبه تعلیق محور جلوی پگاس از نوع مک فرسون بوده و در بخش عقب از چیدمان H و یکپارچه استفاده شده است.
جعبه فرمان این سدان اقتصادی کیا از نوع کمکی برقی است و چهار چرخ این خودرو هم به ترمز دیسکی مجهز هستند. در نمونههای مختلف پگاس ۲۰۲۳ از رینگ ۱۴ اینچی فولادی و یا آلومینیومی استفاده میشود که در نسخه وارداتی این خودرو به ایران، رینگهای آلومینیومی بهکار رفته بود.
منبع: تجارتنیوز
دیدگاه خود را بنویسید