به گزارش مسترتشخیص، شرکت ایلیا موتور در تاریخ 10 شهریور 1402 از VGV U75 پلاس در نمایشگاه خودروی مشهد رونمایی کرد. این خودرو، محصولی از شرکت تازهتأسیس VGV است که از زیرمجموعههای شرکت چینی سینوتراک به شمار میرود. سینوتراک همانطور که از نامش پیداست، تولید کامیون و کشندههای سنگین را برعهده دارد.
طبق گفته روابط عمومی شرکت، این خودرو قرار است بهصورت وارداتی و طی چند ماه آینده توسط ایلیا موتور در بازار داخل کشور عرضه شود.
مشخصات فنی
کراساوور VGV U75 پلاس، از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ با حجم دو لیتر بهره میبرد که توانایی تولید حداکثر 226 اسببخار قدرت و 385 نیوتنمتر گشتاور را دارد. قدرت تولیدی فوق از طریق گیربکس 8سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. طبق اعلام شرکت سازنده، مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه روی بدنه فعلی به 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر میرسد.
استاندارد آلایندگی این خودرو، یورو 6 بوده و دارای چهار حالت رانندگی اکو، اسپرت، نرمال و برفی است. طبق ادعای ایلیا موتور، کراساوور وارداتی جدید میتواند طی مدت هشت ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد.
با توجه به وزن حدودی 1680 کیلوگرمی که U75 پلاس دارد، اگر شتاب 8 ثانیه در شرایط اقلیمی و کیفیت نهچندان خوب بنزین داخل کشور قابل دستیابی باشد، میتوان گفت که با یک غول چینی در رده کراساوور طرف هستیم.
طراحی ظاهری
گرچه شرکت VGV سعی داشته با استفاده از خطوط قرمز در سراسر بدنه، طراحی این کراساوور را بهروز و اسپرت نشان دهد، اما واقعیت ماجرا این است که VGV U75 پلاس، نسبت به زمان عرضه و رقبای موجود در بازار از ظاهر قدیمیتری بهره میبرد.
نمای جلویی خودرو، شاید در نگاه اول شما را یاد محصولات مدیران خودرو بیندازد. چراغهای اصلی نسبت به جلوپنجره و قسمتهای خالی مهشکن روی سپر، بسیار کوچک بهنظر میرسد؛ اما بهطور کلی قابل قبول است.
در نمای جانبی، خطوط قرمز ادامه داشته و رینگهای آلیاژی اسپرت با ابعاد 18 اینچی، ظاهر اسپرت جلو را حفظ میکند. این خطوط در نمای پشتی نیز بهچشم میخورد و میتوان گفت که نمای جلو با پشت خودرو از هماهنگی خوبی برخوردار است.
طراحی داخلی
داخل کابین VGV U75 پلاس شباهت بسیاری به طراحیهای کابین مرسدس بنز دارد و این نمایشگر در برخی از محصولات چینی همچون کیامسی J7 نیز بهچشم میخورد.
نمایشگر وسط داشبورد با اندازه 10.1 اینچی امتداد یافته و با کنسول میانی ترکیب شده است. در کنسول میانی از رنگ مشکی پیانویی استفاده شده و خبری از اهرم تعویض دنده نیست. تعویض دنده و ترمز پارک برقی به همراه سیستم اتوهلد در این قسمت قرار گرفته است. همچنین نمایشگر دیجیتالی پشتآمپر نیز با اندازه 10.25 اینچ طراحی شده که قابلیت انتخاب دو تم مختلف را دارد.
کابین U75 با سه تریم قرمز، کرم و قهوهای قابل سفارش بوده و از معدود خودروهای مونتاژی محسوب میشود که قابلیت سفارشی سازی داخل کابین را دارد.
آپشنها و امکانات رفاهی
از جمله آپشنها و امکانات رفاهی VGV U75 پلاس میتوان به کروزکنترل، سیستم اتوهلد، سنجش فشار باد تایرها، کنترل کشش و پایداری، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، سیستم محافظ فعال واژگونی، دوربین ثبت وقایع، سیستم هشدار برخورد از جلو و خروج از خط، سقف پانوراما و تنظیم صندلی 6 حالته برقی اشاره کرد.
بنابراین خودرویی که با آن طرف هستیم، جزو محصولات پرآپشن چینی به شمار میرود؛ اما باتوجه به قیمت اعلامی خودروسازی ایلیا، قابل قبول نیست. با قیمت فعلی، جای خالی آپشنهایی همچون کروزکنترل تطبیقی و کیسههوای جانبی و پردهای، خالی است.
قیمت VGV U75 پلاس
قیمت اعلامی خودروسازی ایلیا برای VGV U75 پلاس، یک میلیارد و 800 میلیون تومان درنظر گرفته شده است. طبق اعلام روابط عمومی، این شرکت قصد دارد تا آذر الی دی ماه 1402، برنامه فروش کراساوور جدید خود را منتشر کند.
این درحالی است که U75 پلاس در بازار چین با نرخ دلار امروز، حدود 20 هزار و 900 دلار به فروش میرسد.
منبع: تجارت نیوز
دیدگاه خود را بنویسید