به گزارش مسترتشخیص، سید امیر احمدی، افزود: بعد از انجام اسقاط، مراکز باید گواهی اسقاط تولید کنند و آن را به خودرو ساز، تولیدکننده موتورسیکلت و یا وارد کننده ارائه دهد تا آن‌ها مجوز پلاک گذاری داشته باشند؛ اما مشکلی که اکنون وجود دارد ۲ ماه است که سایت ارائه گواهی اسقاط بسته شده و نمی‌توانیم این گواهی را ارائه دهیم و به دلیل این مشکل به تولید کننده یا واردکننده اجازه داده شده بدون دریافت گواهی اسقاط، پلاک گذاری را انجام دهد.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت: ستاد حمل و نقل سوخت و دو وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی مسئول انجام این کار هستند، اما اکنون هیچ کدام خود را عهده دار نمی‌دانند؛ ستاد حمل و نقل سوخت در اصل مسئول انجام این کار است که اکنون اعلام کرده دیگر خدمات نمی‌دهیم و این سایت را در اختیار وزارت صمت قرار داده است، اما از طرفی وزارت صمت نیز اعلام کرده هنوز این سایت را تحویل نگرفته و تا مصوبات جدید خدماتی ارائه نمی‌کند. با این کار عملا کار مراکز اسقاط به مشکل اساسی خورده است و هیچ گونه فعالیتی ندارند.

وی گفت: هم ستاد حمل و نقل سوخت و هم وزارت صمت منتظر تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو هستند، اما مشکلی که در این میان وجود دارد این است که ۳ ماه تا اجرایی شدن این قانون، طول می‌کشد و اگر اینگونه پیش رود مراکز اسقاط عملا غیر فعال می‌شوند. اکنون مراکز حتی قیمت ارائه گواهی را کاهش داده اند تا فرآیند انجام کار سریعتر انجام شود، اما هیچ تاثیری نداشته است.

منبع: بازار