به گزارش مسترتشخیص، بعد از انعقاد قرارداد شرکت کرمان موتور با جک در سال 1399، خودروی جک T8 به بازار ایران راه یافت. شرکت کرمان موتور به دلیل اینکه تحریمها مانع مونتاژ این محصول نشود، خودروی T8 را با برند جدیدی به نام KMC T8 وارد بازار کرد.
این خودرو در بسیاری از قسمتها اعم از پلتفرم، جلوبندی و سیستم ترمزجلو با تویوتا هایلوکس مشترک است. پس در ادامه به این نکته میپردازیم که آیا این خودروی چینی میتواند در قد و قواره تویوتا هایلوکس باشد یا فقط میخواهد ادای آنرا در بیاورد.
مشخصات فنی
خودروی KMC T8 از یک پیشرانه چهار سیلندر و دو لیتری توربوشارژ بهره میبرد که به واسطه گیربکس شش سرعته دستی توانایی انتقال قدرت را به هردو دیفرانسیل داراست.
متاسفانه شرکت کرمان موتور در مورد مصرف سوخت و شتاب صفر تا 100 این خودرو، آمار رسمی ارائه نکرده و به همین دلیل از ذکر آمار غیر رسمی پرهیز میکنیم.
طراحی ظاهری
شاید بتوان گفت خودروی KMC T8، تنها خودروی پیکاپ چینی است که در همه قسمتها، توانایی رقابت با پیکاپهای جهانی را داشته باشد.
در قسمت جلوی خودرو خصوصا چراغها، جزئیات خوبی کار شده. طراحی ظاهری به دلیل استفاده از پلتفرم تویوتا هایلوکس، شباهت زیادی با آن دارد.
اما متاسفانه جلوپنجره بزرگ KMC T8 از کیفیت چندان جالبی برخوردار نیست. این جلوپنجره پس از مدت کوتاهی کیفیت رنگ خود را از دست میدهد و از زیبایی خودرو میکاهد.
در قسمت جانبی خودرو با یک طرح ساده ولی جذاب طرف هستیم. رینگهای این خودرو از نوع آلومینیومی و سایز 18 اینچ است که اندازه قابل قبولی است.
قسمت عقب این پیکاپ چینی نیز طراحی معقولی دارد و برای جلوگیری از رنگپریدگی سپر هنگام سوار شدن به قسمت بار خودرو، از یک جنس پلاستیکی استفاده شده است.
اما یکی دیگر از ایراداتی که میتوان به قسمت عقب KMC T8 گرفت، کیفیت سپر نهچندان جالب آن است که به درد سفرهای خارج جادهای یا به اصطلاح آفرود، نمیخورد.
طراحی داخلی
با ورود به کابین این پیکاپ چینی، با طراحی ساده اما بهروزی مواجه میشویم.
بخش طراحی شده برای کلیدهای شیشه بالابر طوری درنظر گرفته شده که راننده هنگام رانندگی با خودرو، کمترین حواس پرتی را برای بالا یا پایین آوردن شیشه داشته باشد.
طرح چرم استفاده شده روی قسمتی از داشبورد و رودریها و همچنین تلفیق آن با طرح آلومینیومی کار شده در این بخشها، چهره جذابی به کابین بخشیده است. طرح فرمان این خودرو در نگاه اول شمارا یاد فرمان جک S5 میاندازد اما تفاوتهای کمی با آن دارد.
در بخش میانی داشبورد، یک نمایشگر نه اینچی قرار دارد که متاسفانه از روشنایی خوبی برخوردار نبوده و زیر نور مستقیم آفتاب، نمیتوان تصویر نمایشگر را تشخیص داد.
در بخش عقب کابین، متاسفانه نبود کمترین امکانات رفاهی نظیر دریچه کولر و پورت USB، کمی آزار دهنده است اما فضای سرنشینان عقب هم از لحاظ ارتفاع سر و هم فضای پا، مناسب است.
آپشنها و امکانات
خودروهای آفرودی و کلا کلاس پیکاپ، نباید از لحاظ آپشن و امکانات با خودروهای سدان یا شاسیبلند مقایسه شوند. به دلیل اینکه کاربرد خودروی پیکاپ، بسیار متفاوتتر از این کلاسها است. البته که وجود آپشنهای فراوان در یک خودرو چیز بدی نیست اما نبود آنها نیز فرق زیادی برای استفاده باری نمیکند.
از جمله آپشنهای معمولی که امروزه روی اکثر خودروها میبینیم و KMC T8 نیز از این قاعده مستثنی نیست، میتوان به کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، سنسور دنده عقب، ترمز ABS و EBD، دیلایت، دکمههای کنترلی روی فرمان و ایربگهای راننده و سرنشین اشاره کرد.
از دیگر آپشنهای جذاب این پیکاپ چینی، دیفرانسیل سه حالته با قابلیت قفل برقی است که بسیار مناسب مسیرهای آفرودی بوده و هنگام گیر کردن خودرو، به خارج شدن آن کمک میکند.
کنترل حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد تایر، ترمز کمکی، اتولایت، ورود و استارت بدون کلید از دیگر آپشنهای این پیکاپ دوستداشتنی است.
قیمت KMC T8
این خودرو در اواخر 1401، به قیمت یک میلیارد و 885 میلیون تومان در حال معامله است. همچنین قیمت کارخانه این پیکاپ، یک میلیارد و 85 میلیون تومان تعیین شده است.
منبع: تجارتنیوز
دیدگاه خود را بنویسید