به گزارش مسترتشخیص، این خودرو بر پایه پلتفرم تیبا هاچ‌بک، طراحی و تولید شد و به نوعی فیس‌لیفت این خودرو محسوب می‌شود. جالب است که خود تیبا نیز از پلتفرم پراید استفاده می‌کند و بنابراین می‌توانیم بگوییم کوییک سایپا، یک فیس‌لیفت نسبتا سنگین از خودروی پراید است.

مشخصات فنی

پیشرانه استفاده شده روی کوییک تقریبا در اکثر محصولات شرکت سایپا دیده می‌شود. پیشرانه M15 که چهارسیلندر تنفس طبیعی با حجم 1.5 لیتر بوده و به کمک گیربکس 5 سرعته دستی و یا 6 دنده مصنوعی cvt، قدرت تولیدی پیشرانه را به دیفرانسیل جلو منتقل می‌کند.

این پیشرانه از تکنولوژی پایینی برخوردار است و در هر دوره، شرکت سایپا با انجام تغییراتی اندک در ECU و سایر بخش‌های آن، توانسته استاندارد آلایندگی پیشرانه را بالاتر ببرد و از تست‌های استاندارد نمره قبولی گیرد.

امید است طی سال‌های آتی شرکت سایپا، موتور ملی خود را طراحی و به‌تولید برساند که از تکنولوژی‌های روز برخوردار بوده و مصرف پایین‌تری داشته باشد.

انواع مدل‌های کوییک

خودروی کوییک در تیپ‌های متفاوتی وارد بازار شده است که تغییراتی جزئی با هم‌دیگر دارند و در طول این سال‌ها، مدل‌هایی از این خودرو توقف تولید خورده است. کوییک معمولی، کوییک R ، کوییک R پلاس، کوییک S و کوییک اتوماتیک پلاس جزو تیپ‌هایی است که فعلا روی خط تولید سایپا قرار دارند.

کوییک معمولی

این تیپ، همان نسخه معمولی خودرو است که طرحی بسیار ساده داشته و بقیه نسخه‌ها از روی این خودرو تغییر یافته‌اند. پیشرانه استفاده شده در آن همان M15 و گیربکس 5 سرعته دستی است.

کوییک R

این نسخه همان نسخه دو رنگ کوئیک معمولی به شمار می‌رود و بخش‌هایی از بدنه همانند فلاپ آیینه‌ها، سقف و قسمتی از سپرها به رنگ قرمز درآمده است. همچنین داخل کابین نیز شاهد تغییرات کوچکی مانند تغییر رنگ بعضی از اجزی رودری‌ها و داشبورد هستیم. این نسخه نیز از پیشرانه و گیربکس مشترک با نسخه معمولی استفاده می‌کند.

کوییک R پلاس

این نسخه به نوعی نسخه فول آپشن کوییک R به حساب می‌آید. چراکه هیچ تغییری در بخش فنی ندارد. اما آپشن‌هایی همچون رینگ‌های آلومینیومی جدید، فرمان دی‌کات، نمایشگر 7 اینچی، دوربین دنده عقب و کفپوش سه بعدی به آن اضافه شده است.

کوییک S

این مدل نسخه فیس‌لیفت کوییک معمولی به حساب می‌آید. تنها تغییر عمده‌ای که در ظاهر خودرو جلب توجه می‌کند، نوار مشکی کار شده روی سپر جلوی خودرو است که به گفته سایپا، از خط اشک یوز ایرانی الهام گرفته شده. همچنین طرح جلوپنجره نیز تفاوت جزئی با سایر مدل‌ها دارد.

کوییک S  از یک رنگ واحد استفاده می‌کند و مانند سری R، دو رنگ نیست. پیشرانه و گیربکس این نسخه نیز مانند سری‌های قبلی است.

منبع: تجارت‌نیوز