در این ویدئو در مورد چگونگی بررسی لولای قطعات خودرو که یکی از آیتم های تشخیص قطعات تعویضی در خودرو می‌باشد توضیح داده ایم.
۱- بررسی دون رنگ و پاشش یکنواخت رنگ برروی لولا و قطعه که اگر قطعه فابریک و مال خود اتاق باشد باید دون رنگ و نحوه پاشش رنگ برروی لولا و قطعه یکسان و یکنواخت باشد.️
۲- بررسی آثار آچار خوردگی برروی پیچ و مهره های قطعه است که البته همیشه آثار آچار خوردگی برروی پیچ ها دلیل بر تعویضی بودن قطعه نیست و گاهی برای تنظیم و رگلاژ قطعات پیچ و مهره ها دچار آچار خوردگی می‌شوند.
۳- بررسی هر ۲ لولا برروی قطعات یعنی هم لولای متصل به قطعه بررسی گردد و هم لولای متصل به اتاق خودرو بررسی شود زیرا در برخی مواقع قطعات از لولای متصل به اتاق خودرو تعویض میشوند و این در حالی است که در کارشناسی خودرو معمولا لولای متصل به قطعه مورد بررسی قرار میگیرد.️
۴- مورد بعدی بررسی استر لولا و قطعه است که باید مورد مقایسه قرار گیرد و در خودروهایی که قطعه فابریک باشد وتعویض نشده باشد استر زیر کار لولا باید با استر زیر کار بدنه و قطعه یکی باشد و اگر این استر فرق داشت یکی از دلایل تعویض قطعه می‌باشد.
۵-توجه داشته باشید در بعضی مواقع افراد اقدام به تعویض یک قطعه از بدنه خودرو می‌کنند و برای گمراه کردن کارشناس روی لولا و محل اتصال قطعه به اتاق را رنگ آمیزی می‌نمایند تا رنگ آن نواحی یکدست به نظر برسد... پس حتما در هنگام بررسی رنگ لولا دقت کنید که آن قسمتها مجدد رنگ آمیزی نشده باشد...
این ویدئو رو با دوستانتان به اشتراک بگذارید و نظرات خود را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسید...