به گزارش مسترتشخیص، عباس علیآبادی، وزیر صمت پیشتر اعلام کرده بود، خودروسازان مطلقاً طبق قانون حق ندارند خریداران را مجبور به خرید اجباری محصول خود کنند و باید براساس قرارداد عمل کنند.
با این وجود شرکت های خودروسازی و به ویژه ایرانخودرو بیتوجه به این موضوع مشتری را مجبور میکنند با پرداخت هزینهای بالاتر خودروهای ارتقا یافته را خریداری کنند و در غیر این صورت پول آنها را بر میگردانند.
این گونه اقدام ایرانخودرو در الزام مشتریان به تغییر خودرو در حالی انجام میشود که باید بر اساس قانون متعهد به قرارداد خود با مشتری بوده و بهانهای برای عدم تحویل خودرو نداشته باشند اما متأسفانه بهانه استانداردهای 85گانه باعث شده تا مشتری را در شرایطی قرار دهند که یا باید خودروی جدید را بخرد یا خودرویی به او تعلق نمیگیرد.
البته وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود "خودروسازان به من گفتهاند که «به مشتریان توصیه میکنند خودرویی را جای خودروی دیگر خریداری کنند»، حالا مشتری میتواند توصیه را نپذیرد." اما عملاً خبری از توصیه نیست و مشتری که ماهها در انتظار خودروی ثبت نامی خود در سامانه یکپارچه است به یکباره با فراخوانی از شرکت روبرو میشود که محصول ثبت نامی شما تغییر کرده و میتوانید این خودروی جدید را خریداری کنید.
این در حالی است که در زمان تنظیم قرارداد مشتری با توجه به سبد درآمدی اقدام به خرید خودرو میکند و خودروساز نباید با شگرد تغییرات چند آپشن مشتری را ملزم به خرید خودروی جدید کند.
در حال حاضر مشتریان پژو207 دستی امکان تحویل خودروهای خود را نداشته و ایرانخودرو میگوید باید پژو 207 جدید را خریداری کنید که در این شرایط خریدار باید 150 میلیون تومان پول بیشتری را به شرکت واریز کند.
علاوه بر این تبدیل اجباری تارا دستی ساده به تارا v1 پلاس هم باعث نارضایتی مردم شده است و تاکنون هیچ مرجعی از جمله سازمان حمایت پاسخی به این موضوع نداده است.
منبع : تسنیم
دیدگاه خود را بنویسید