به گزارش مسترتشخیص، یکی از مهمترین موارد موثر بر انتخاب یک خودرو، خوشفروش بودن آن در بازار آزاد است. در این گزارش با کمک کارنامه، پلتفرم آنلاین کارشناسی و معامله خودرو، میزان محبوبیت خودروهای عرضهشده در سامانه یکپارچه خودرو را بر اساس شاخص تقاضا در بازار آزاد مورد بررسی قرار داده است.
شاخص تقاضا با تحلیل دادههای به دست آمده از مراجع انتشار آگهی و اطلاعات مربوط به خودروهای معامله شده به کمک کارنامه، به دست آمده است.
تیگو ۷ و امویام ایکس ۲۲، پرتقاضا ترین در سال 1401
تیپهای مختلف تیگو، امویام، چری، پارس، سمند، ۲۰۷، تارا و دنا جزو ماشینهای عرضه شده در سامانه یکپارچه خودرو است.
سرویس کارشناسی خودرو کارنامه، با بررسی شاخص تقاضا برای هر خودروی عرضهشده، آنها را به ترتیبِ تقاضا طبقهبندی کرده است؛ در این جدول به ترتیب پرتقاضاترین تا کمتقاضاترین خودرو فهرست شده است.
راهنمایی: رتبه اول بیشترین تقاضا و رتبه دهم کمترین تقاضا
بررسی ایرادات رایج خودروهای عرضهشده پس از چند سال
علاوه بر موارد قبلی، وضعیت خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه را بعد از چند سال کارکرد مورد بررسی قرار داده است.
ماشینهای جک به دلیل کیفیت نامطلوب بنزین و روغن در ایران و همینطور قدرت پایین موتور نسبت به وزن خودرو، عموما بعد از چند سال کارکرد دچار عیوب موتور و گیربکس میشود. همچنین به دلیل استفاده از متریال نامطلوب و رنگ نامناسب، بدنه این خودروها آسیبپذیر میباشد.
نتایج این گزارش نشان میدهد مشکلات موتور و آسیب بدنه از ایرادات رایج خودروهای امویام کارکرده به حساب میآید. اما خودروهای کیامسی دستدوم از لحاظ کیفی عملکرد بهتری نسبت به ماشینهای جک و امویام دارند.
به طور کلی بهجز صافکاری بدون رنگ و لیسهگیری درب و گلگیر، ایراد رایج قابل توجهی در گزارش کارشناسی خودروهای چری و تیگو کارکرده مشاهده نشده و بهنظر میرسد از لحاظ کیفیت موتور در وضعیت بهتری نسبت به ماشینهای جک، امویام و کیامسی هستند.
بررسی خودروهای داخلی موجود در سامانه یکپارچه نشان میدهد که مشکل موتور جزو ایرادات رایج مدل دستدوم ماشینهای عرضهشده بهجز تارا و دنا بوده و شاهین، ۲۰۷ و کوییک به جز موتور در گیربکس هم ایراد داشتند.
لیسهگیری، رنگشدگی و صافکاری بدون رنگ دربها و گلگیرها نیز از ایرادات رایجی است که در گزارش کارشناسی مدل دستدوم خودروهای داخلیِ عرضهشده مشاهده شده است.
منبع: تجارتنیوز
دیدگاه خود را بنویسید