بعد از گذشت یکسال که از معرفی کراس اوور جدید شرکت سایپا که بر روی شاسی خودروی شاهین طراحی و تولید شده است می گذرد، مراحل تولید آزمایشی این خودرو در این شرکت آغاز شد.

به گزارش مستر تشخیص، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: تاکنون 30 نمونه کراس اوور کاملاً ایرانی آریا در سایپا به تولید اولیه رسیده که در مرحله تست است و برنامه ریزی شده تا پایان سال؛ تولید این محصول آغاز شود.

سید جواد سلیمانی، با اعلام این خبر اظهار داشت: برنامه ریزی شده در سال جاری شاهین اتوماتیک را به بازار عرضه کنیم و دو محصول جدید هم طراحی و نمونه سازی شده است؛ اول هاچ بک جدید به اسم اطلس و دوم سدان جدید که جایگزین خودروهای تیبای فعلی خواهد بود که به روزتر خواهد شد.

به گفته وی، وانت جدید هم در دستور کار سایپا قرار دارد که یک وانت بسیار زیبا با قیمت بسیار پایین تر عرضه خواهد شد، وانت دو کابین را خواهیم داشت و یک وانت جدید که جایگزین وانت نیسان خواهد شد.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه میزان بدهی گروه سایپا به قطعه سازان حدود هشت هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: برای اولین بار در خودروهای داخلی، گارانتی 60 هزار کیلومتر را اجرایی کردیم یعنی سه سال گارانتی ارائه می دهیم.

افزایش قیمت در گروه سایپا به طور متوسط 16 درصد است وی با توجه به اینکه در گروه سایپا به طور متوسط میزان افزایش قیمت؛ 16 درصد بوده است، افزود: تیبا 2 از 92 میلیون تومان به حدود 106 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است و بر اساس برنامه ریزی‌ها تا پایان سال برای تمام تعهدات که پیش فروش شده هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

این مرحله آخرین افزایش قیمتی بوده که در ارتباط با تعهداتمان تا پایان سال داشتیم. سلیمانی اضافه کرد: یکی از اهداف برنامه ریزی شده توسط وزارت صمت این است که بتوانیم علاوه بر تعهداتی که در طول سال جاری داریم افزایش تولید داشته باشیم؛ این میزان افزایش تولید را به صورت مداوم عرضه خواهیم کرد و هر چقدر بیشتر عرضه شود؛ بازار تحت کنترل قرار می گیرد و التهاب بازار کاهش پیدا می کند.

وی گفت: ما هر هفته برنامه عرضه خواهیم داشت و اعلام خواهیم کرد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: برنامه ریزی شده حداقل 10 درصد افزایش تولید در سال جاری داشته باشیم، سال گذشته حدود 400 هزار دستگاه خودرو تولید داشتیم و امسال به 440 هزار دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد، ضمن این که از خودروهای کف پارکینگ هم حدود 10 هزار دستگاه به بازار عرضه خواهد شد و در مجموع حدود 50 هزار دستگاه تا انتهای سال افزایش عرضه خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: از هفته گذشته تا کنون افزایش تولید 200 دستگاه در روز داشتیم و از تولید هفتگی 7500 دستگاه به 8500 دستگاه افزایش داشتیم و امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه پیدا کند.

مدیرعامل سایپا خاطرنشان کرد: درباره فک رهن خودروها هم حدود 150 هزار مشتری داریم که سند در رهن دارند که از این تعداد 30 هزار نفر بدهی یک میلیون تومانی و حدود 120 هزار نفر هم حدود 50 هزار تومان بدهی دارند که برنامه ریزی شده از روز چهارشنبه مشتریان سایپا با مراجعه به سایت سایپا و نمایندگی ها اقدام لازم برای فک رهن را انجام دهند و تا الآن 1500 نفر اقدام کردند و امیدواریم مابقی افراد طی هفته های آینده اقدام کنند و اسناد در اختیار مردم قرار گیرد.