نمایندگی هیوندای موتور و کیا موتورز پس از اعلام مقامات آمریکایی در رابطه با مشکلات خودروهای این شرکت های کره جنوبی، با جریمه بی سابقه ۲۱۰ میلیون دلاری موافقت کردند.

به گزارش مستر تشخیص به نقل از رویترز، نمایندگی هیوندای موتور و کیا موتورز روز جمعه پس از اعلام مقامات آمریکایی، با جریمه بی سابقه 210 میلیون دلاری موافقت کردند، چرا که این خودروسازان کره جنوبی نتوانستند به موقع 1.6 میلیون دستگاه وسیله نقلیه را به علت مشکلات موتور خودروهای خود فرا بخوانند.

به گفته اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکاNHTSA ، این دو خودروساز کره ای پس از آنکه این اداره گفت برخی اطلاعات را در مورد فراخوان ها به طور نادرست به آن گزارش داده اند، با جریمه موافقت کردند.

هیوندای با جریمه مدنی معادل 140 میلیون دلار موافقت کرد که شامل پیش پرداخت 54 میلیون دلاری، تعهد هزینه 40 میلیون دلاری برای اقدامات ایمنی و 46 میلیون دلار دیگر درصورت دیرکرد در پرداخت این جریمه خواهد بود.

جریمه مدنی شرکت کیا نیز بالغ بر 70 میلیون دلار است که شامل پیش پرداخت 27 میلیون دلاری، تعهد هزینه 16 میلیون دلاری برای اقدامات ایمنی و 27 میلیون دلار در صورت دیرکرد در پرداخت این جریمه خواهد بود.

جیمز اونز، معاون اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکاNHTSA ، گفت: این بسیار مهم است که تولید کنندگان فوریت مسئولیت های فراخوان ایمنی خود را به درستی تشخیص دهند و اطلاعات به موقع و صریح را در مورد تمام موارد ایمنی به این آژانس ارائه دهند.

این توافق برای پرداخت جریمه شامل فراخوان های مربوط به تولیدات این دو شرکت در سال های 2015 و 2017 است که می تواند منجر به فرسودگی و خرابی موتور شود.

به عنوان بخشی از این جریمه، شرکت هیوندای در حال سرمایه گذاری 40 میلیون دلار روی ساخت یک آزمایشگاه ایمنی و بازرسی میدانی در ایالات متحده و پیاده سازی سیستم های جدید فناوری اطلاعات برای تجزیه و تحلیل بهتر داده های ایمنی است.